Proč někteří sázkaři dokážou neustále vyhrávat, zatímco jiní nedokážou trefit jedinou sázku? Může za to fakt, že v některých situacích děláme nesprávná rozhodnutí a to i přestože informace, které by nám mohly pomoci ke správným rozhodnutím, leží přímo před námi. Za tento fakt může náš mozek, který využívá heuristické zkratky.
Heuristické zkratky nám pomáhají vypořádat se s informacemi, zároveň však brání naší schopnosti vidět svět takový, jaký ve skutečnosti je. Úspěšní sportovní sázkaři tyto zkratky dokážou překonat. V tomto článku najdete několik tipů, které jim k tomu pomáhají (a které mohou pomoci i vám).
Výzkumní pracovníci potvrdili, že když jste „hladoví“ jste zároveň i lepší sportovní sázkaři. Někdo si může myslet, že když jste hladoví, jste náchylnější k tomu dělat impulzivní a hloupá rozhodnutí, ale opak je pravdou. Hladoví sázkaři zlepšili své strategické rozhodování a to především protože dokázali přijmout přísnější rozhodnutí ohledně nejistých výsledků. Hlad kromě toho zvyšuje zájem o budoucí odměny. Převedeno do sportu – hladový tým by kvůli kusu masa soupeře roznesl na kopytech.
Věřte tomu nebo ne, ale vaše sázkařské rozhodnutí může podstatně ovlivnit postavení Země a Slunce. Naši předci se báli zimy, protože to znamenalo větší nebezpečí a méně jídla. V důsledku toho se přizpůsobili měnícímu se období tím, že v zimě žijí konzervativněji a přijímají méně rizik. Důkazy ze studií akciových trhů prozrazují, že obchodníci dále od rovníku (více náchylní na změnu psychiky v závislosti na ročním období) v zimě riskovali méně, než v létě.
Ačkoliv před zápasem se spousta věcí může změnit, faktem je, že pokud jste před zápasem na jeden tým vsadili, můžete být o výhře tohoto týmu přesvědčeni a to i přestože se objevila spousta nových ukazatelů, která mluví proti. Studie zaměřená na sázení na koňské dostihy objasnila, že sázkaři, kteří si vsadili na některého koně, byli o výhře tohoto koně přesvědčenější než před svou sázkou a to i přestože se neobjevily nové informace, které by je v jejich přesvědčení měly utvrzovat. Tento jev je znám jako gamblerův klam.
Z toho plyne, že byste své názory měli měnit pouze na základě nových informací nebo lepších analýz.
Jakmile si lidé vytvoří na určitou věc nějaký názor, je obvykle velmi těžké ho změnit. Tento jev je znám jako konfirmační zkreslení a má podobné důsledky jako gamblerův klam. V tomto případě se lidé po sázce na některou událost začnou soustředit pouze na ty informace, které potvrzují jejich předešlé rozhodnutí a mají tendence blokovat informace, které by jejich volbu mohly vyvrátit.
Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinné položky jsou označeny *
o Komentářů